p16r.nl

Aziereis dag 19-21 - Sihanoukville & Siem Reap

September 06, 2011 - 5 min read

De laatste keer liet ik weten dat Victor & Miriam langs kwamen, en dat bleek ook nog eens zo te zijn! Feest! Ik was de volgende dag op het strand gaan chillen en daar een Jamaicaans meisje, Whitney, tegengekomen. Zij werkt in Siem Reap in een vijfsterrenhotel (studeerde hotelschool in Lausanne) en was op vakantie in Sihanoukville. ’s Avonds kwamen Victor en Miriam aan en zijn we aangesloten in de Monkey Republic om iets te eten en te drinken. Al snel hadden we een groep van Britten, Nederlanders, Zwitsers, Whitney en nog een paar random mensen bij een voor een mooi avondje! Die avond was er in JJ’s een fluorescent paint party, beetje als een Full Moon party maar dan zonder de moon en met veel en veel meer verf. Mooi feestje gehad en rare mensen ontmoet, waaronder een Vietnamees die het meer al te mooi vond mensen eronder te kliederen. Hetzelfde stomme meisje van de vorige avond heeft allemaal obscene Cambodjaanse leuzen op m’n arm geschreven waardoor ik me de rest v.d. avond niet meer buiten JJ’s kon vertonen omdat ik simpelweg niet werd toegelaten in de andere toko’s.

De volgende dag ben ik met Miriam en Victor naar het Sokha Beach Resort gegaan; een gigantisch luxueus hotel iets verderop met een prive zwembad en een prive strand. Parelwit en compleet leeg, dus ook geen vervelende kinderen die je dingen proberen aan te smeren! Kost $10 maar dan heb je ook wat :)

Daarna heb ik nog snel even wat gegeten, beetje gepooled met Victor en afscheid genomen. Superleuk om met Vic en Mir een paar dagen te doen zo ver van huis! :) Toen in de nachtbus gestapt naar Siem Reap; bij het busstation aangekomen ging ik vragen of er nog een plekje vrij was en dat bleek zo te zijn! Ik had echter al een kaartje en ik vroeg het puur om te checken of er een mogelijkheid was dat ik niet een twee persoons ‘bed’ met een Cambodjaan hoefde te delen. $3 smeergeld later had ik een tweepersoons bed voor mij alleen. iPad aan, filmpje pluggen en lekker chillen. Heb dus prima geslapen in de bus naar Siem Reap! Ik kwam om 7u ‘s ochtends aan en heb een tuktuk driver gevonden die me naar verschillende hostels reed. Aangezien ik gewoon 3G op m’n telefoon heb hier ging ik bij elk hostel de naam intikken en de reviews op TripAdvisor lezen. Alledrie hostels waar hij mee aankwam hadden 60-80% negatieve reviews. Toe heb ik zelf eentje opgezocht met 80% goede reviews en nu zit ik dus in het Garden Village hostel. Superchill dakterras waar iedereen de hele dag zit te chillen en $6 voor een 7 bij 4 meter grote kamer met een fan en eigen badkamer. Je kan hier ook een $1 dorm room krijgen, wat feitelijk niets meer is dan een matras op de patio, haha. Na ingecheckt te hebben ben ik met dezelfde tuktukdriver naar Angkor Wat gereden. Daar heb ik van 8:30 tot 14:30 rondgelopen; erg indrukwekkend al die tempels! Eentje was superhoog en ben helemaal naar boven geklommen. Eenmaal daar zaten er grote groepen mensen uit te puffen, haha! Daarna was ik er ook wel klaar mee, ben blij dat ik geen 2-dagen pas heb gekocht (1 dag was $20, 2 dagen was $40).

’s Avonds met wat mensen uit m’n hostel naar een Mexicaan gegaan om te eten. Zij waren daar de vorige dag geweest en waren helemaal lyrisch. Eenmaal bij die tent aangekomen bleek hij dicht! Ze hadden blijkbaar de Cambodjaanse Voedsel en Waren Autoriteit over de vloer gehad en waren stante pede gesloten, haha! Uiteindelijk hebben we voor $4 bij een ander Mexicaans restaurant gegeten. Eenmaal terug in het hostel was ik wel stuk na een dagje Angkor Wat en ben ik vroeg gaan slapen. Vandaag rondgelopen door Siem Reap maar het was echt zo heet dat ik daar na 2 uur ook wel klaar mee was. Nog wel m’n grote rugtas (55L) omgewisseld voor een 15L versie zodat die iets handzamer is op m’n dagtripjes. Die kerel wou er nog $5 extra voor ook, terwijl die tas uberhaupt maar $12 was (de grote tas die ik had had $8 gekost). Dus ben ik weggelopen. Een rondje lopen en weer terugkomen deed wonderen; ik kon ze gewoon omwisselen. Nog even een paar t-shirtjes gekocht (eentje met de opdruk “NO TUK TUK! Not today, not tomorrow!”) en een namaak Casio horloge. Wel leuk apparaat voor $1, denk dat ik er nog 10 ga kopen in allerlei kleuren, net als ik al heb gedaan met de namaak Ray Ban brillen, haha! Ook nog DEET-achtig spul gescoord en zonnebrand, dat is hier echt superduur! $8 voor een klein flesje, echt absurd. Voor die supermarkt kwamen er ook weer een aantal kleine meisjes op me af die me in perfect Engels vroegen of ik wat eten voor ze wilde kopen. Ik had echter al in de Lonely Planet gelezen dat dat een truc is en dat ze daarna het eten weer terugverkopen aan de supermarkt om vervolgens het geld aan hun ouders te geven. Met een gezonken hart moet je dan heel hard ‘nee’ zeggen tegen een superschattig 6-jarig meisje, maargoed, anders blijf je bezig.

Na het rondlopen ben ik met m’n boekje gaan zitten op het dakterras van het hostel en daar weer een paar Britten en een Nederland tegengekomen. We gaan zo uit eten in Pub Street en dan zien we wel wat we gaan doen. Ik moet alleen morgen om 7u opstaan omdat ik vlieg om 10u naar Pakse (Laos), dus een latertje wordt het niet.